Στην Αγία Γραφή διαβάζουμε ότι ο Θεός διαθέτει τα εξής χαρακτηριστικά:
Δημιουργός (Έξοδος 20:11)
Παντοκράτορας (Ο ιδιοκτήτης και ο εξουσιαστής των πάντων) (Αποκάλυψη 16:14)
Νομοθέτης (Έξοδος 31:18)
Κριτής (Δικαστής) (Ψαλμοί 7:11)
Δίκαιος (Ψαλμοί 7:9)
Αψευδής (Τίτον 1:2)
Μοναδικός (Ως προς την ανωτερότητα και θεότητά Του) (Μάρκον 12:32)
Πάνσοφος (Εφεσίους 3:10)
Παντογνώστης (Ρωμαίους 11:33)
Καρδιογνώστης (Πράξεις 1:24)
(Ως πάνσοφος και παντογνώστης είναι και πανέξυπνος)
Παντοδύναμος (Ως παντοδύναμος είναι και αήττητος) (Μάρκον 14:36)
Μέγας (Σε όλα τα χαρακτηριστικά Του και σε όλα τα έργα Του) (Ψαλμοί 145:3-6)
Αγαθός (Ματθαίον 19:17)
Αγαθοποιός (Ψαλμοί 119:68)
Αγνός (Α’ Ιωάννου 3:3)
Αναμάρτητος (Α’ Ιωάννου 3:5)
Τέλειος, αψεγάδιαστος (Ματθαίον 5:48)
Σωτήρας (Ωσηέ 13:4)
Ελευθερωτής (Δανιήλ 6:27)
Αιώνιος (Δευτερονόμιον 33:27)
Μυστηριώδης (Ρωμαίους 11:33)
Αγαθός (Ματθαίον 19:17)
Ευθύς (Δευτερονόμιον 32:4)
Οικτίρμονας (Δευτερονόμιον 4:31)
Ελεήμονας (Ψαλμοί 86:15)
Μακρόθυμος (Έξοδος 34:6)
Συγχωρητικός (Νεεμίας 9:17)
Αγάπη (Ο Θεός πληρούται από αγάπη προς τους άλλους) (Α’ Ιωάννου 4:8)

Όλα τα θεϊκά χαρακτηριστικά τα διαθέτει εν ενεργεία ο Θεός, ενώ ορισμένα θεϊκά χαρακτηριστικά τα διαθέτουν εν δυνάμει οι ανθρώποι (Θα τα αποκτήσουν και θα τα διαθέτουν εν ενεργεία όταν πάνε στο παράδεισο).

Κάποια θεϊκά χαρακτηριστικά εφαρμόστηκαν ήδη και έχουν ολοκληρωθεί, όπως το χαρακτηριστικό του δημιουργού και νομοθέτη τα οποία θα διαθέτει πάντοτε ο Θεός. Ακόμη ο Θεός θα διαθέτει μόνο Αυτός το χαρακτηριστικό του παντοκράτορα, εφόσον ως δημιουργός του κόσμου, του ανήκει. Οι άνθρωποι στον παράδεισο με τη βοήθεια του Θεού θα αποκτήσουν τα υπόλοιπα θεϊκά χαρακτηριστικά (αναμάρτητος, αλάνθαστος, τέλειος κ.τ.λ.), τα οποία σήμερα διαθέτουν εν δυνάμει, δηλαδή έχουν την υποδομή για αυτά τα χαρακτηριστικά, ως πλασμένοι κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν του Θεού. Σήμερα όμως τα έχουν αναπτύξει ως ένα ορισμένο βαθμό, ενώ στον παράδεισο θα διαθέτουν τα θεϊκά χαρακτηριστικά εν ενεργεία και στο μέγιστο βαθμό ή τουλάχιστον σε πολύ μεγάλο βαθμό, όχι τόσο όσο ο Θεός.

Ποια ανώτερα (Θεϊκά) χαρακτηρικά είναι λανθασμένο κάποιος να επιδιώκει να τα αποκτήσει και ποια όχι
Κάποια ανώτερα χαρακτηριστικά που εξ ορισμού δεν μπορούν να τα διαθέτουν περισσότεροι από Ένας, είναι λανθασμένο να επιδιώκει κάποιος να τα αποκτήσει, όπως τα χαρακτηριστικά του παντοκράτορα και του μοναδικού ως προς την ανωτερότητά Του που θα τα διαθέτει πάντοτε ο Θεός. Ακόμη είναι λανθασμένο να επιδιώκει κάποιος ανώτερα χαρακτηριστικά που ήδη εφαρμόστηκαν, όπως το έργο του δημιουργού και νομοθέτη, όπου και αυτά θα τα διαθέτει πάντοτε ο Θεός. Δεν είναι όμως λανθασμένο να επιδιώκει κάποιος να αποκτήσει ορισμένα ανώτερα (θεϊκά) χαρακτηριστικά όπως το να γίνει σοφός, αλάνθαστος, πανέξυπνος, αναμάρτητος, τέλειος κ.ά. που θα τα χρησιμοποιεί ως εργαλείο για να πράττει το καλό και να διατηρεί και εξωτερικεύει τα πραγματικά χαρακτηριστικά της φύσης του. Εξάλλου είναι εντολή να επιδιώκουμε να αποκτήσουμε αυτά τα Θεϊκά χαρακτηριστικά και να γίνουμε τέλειοι όπως ο Θεός Ματθαίον 5:48. Οποιαδήποτε ανώτερα Θεϊκά χαρακτηριστικά είναι λανθασμένο όμως να επιδιώκει κάποιος να τα αποκτήσει, αν τα κίνητρά του είναι:
α) Να θέλει να έχει Θεϊκά χαρακτηριστικά, για να αποσπάσει την προσοχή και το θαυμασμό των άλλων.
β) Να επιδιώκει να αποκτήσει Θεϊκά χαρακτηριστικά για να υψώσει τον εαυτό του πάνω από τους άλλους, ακόμη και πάνω από το Θεό.
γ) Να επιδιώκει να αποκτήσει Θεϊκά χαρακτηριστικά για να έχει την ικανότητα να πράξει οτιδήποτε το κακό. Π.χ. να θέλει να είναι πανέξυπνος για να μπορεί να ξεγελάει τους άλλους.
Ακόμη είναι λανθασμένο να έχει την ψευδαίσθηση κάποιος ότι έχει ήδη αποκτήσει ανώτερα Θεϊκά χαρακτηριστικά, να προσποιείται ότι τα έχει, ή να καυχιέται ότι τα έχει.

Διέδωσέ το

Έλα στη Σύναξή μας

Αίτημα προσευχής

Στείλε μια ερώτηση
Η ιστορία της απολυτρώσεως
Δωρεάν Καινή Διαθήκη